I ditt ansikte, Krilleboy

Sommaren är över. Ganska väldigt över. Kommer man ens ihåg sommaren 2010? Jag kommer i alla fall ihåg att det var sommaren med mest diffusa sommarplåga. Jag själv listade ju upp de låtar som jag tyckte hade störst chans innan sommaren. En lista som Kristian Hederfeld inte riktigt kunde hålla med om, så han gjorde ett eget inlägg där han, inte bara länkade min blogg (vilket ökade besökarstatistiken med sisådär 98,5%) utan även, självsäkert, exponerade sin gissning.

Om han bara ville visa en bra låt från sommaren eller bara är dum i huvudet, det vet jag inte. Men jag syftade på sommarplåga, (därav rubriken "Sommarplågan 2010") och då utgår jag från att det var det han menade.
Nu är det så att jag aktivt - bara för er skull - har letat efter vilken sommarplågan 2010 egentligen blev. Och det närmaste jag har kommit är en radiopratare som efter att låten we no speak americano av Yolanda Be Cool hade spelats sa "ja om det här är årets sommarplåga så gillar jag att bli plågad" en sen augustidag.

Nu till Krilles One - Swedish House Mafia. Ni vet den där kaosartade jingeln som går mellan p3 pauser? Såklart att ni gör. Det är den med några korta snuttar från något humorprogram, samhällsprogram, ekot och sen avslutas med en bit från den nu mest spelade låten.

Idag när jag satt framför radion och pluggade med Christer i p3 som sällskap. När det sen var dags för nyheter kom den tidigare nämnda jingeln. Och vad avslutar inte jingeln, utom... One by Swedish F***ing House Mafia. Vad säger du Krilleboy?! Sommarplåga mitt arsle! Hade jag kunnat länka dig till när jag skrev hur länge sedan det var sommar, så hade jag gjort det. Nu går inte det så du får nöja dig med det här!


Peace!

Kommentarer
Postat av: Kristian

Det beror ju endast på att P3 inte har haft råd att köpa loss "stimet" till låten förrän nu, eftersom den varit så populär och dyr i sommar! Det trodde jag alla visste... Det är ju därför de bara spelar den i korta snuttar också, för dem har inte råd med mer, eftersom vissa svenska JÄVLAR inte BETALAR SIN TV/RADIO-licens... medan vi andra gör det.. förjävligt..

2010-09-29 @ 09:59:39
Postat av: Bloggaren himself

1. Alla vet att stim bara är en konspiration för att folk ska fortsätta att skriva musik.

2. Din mamma kan vara dyr.

3. Ljug inte, du har inte betalat ett öre tv-licens i hela ditt liv, Krilleboy.

2010-10-04 @ 21:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0