Sommarplågan 2010

Efter som jag varje år brukar vara en av dom första som hittar sommarplågan, och inte riktigt har hängt med i denna säsongs radioutbud, så spottar jag här ut en massa låtar som jag tycker har potential. Så att jag åter igen kan säga "Jag visste det! Jag sa det hela tiden, kolla bara min blogg"

Första låten är "dragspelslåten" som den blivit känd med, eller mer exakt Stereo Love av Edward Maya och Vika Jigulina. Den har allt som behövs, en katchig melodislinga som sätter sig på huvudet, ett beat som går att dansa till och viktigaste av allt - ett smeknamn.
Faran med att ta med den här låten på listan, är att den kanske är lite gamla. Folk har hunnit tröttnat på den innan dom tröttna på den. Typ. 



Nästa låt är en ultimat festlåt. Den är inte bara en David Guetta produktion utan handlar också om en prefekt utekväll, och kommer likt Black Eyed Peace:s - I Gotta Feeling automatiskt bli bra taggnings material. Den heter Memories och är - som sagt - av David Guetta feat Kid Cudi.


Nästa låt tror jag absolut inte på men är ändå med efter som att jag inte vågar dissa ettan på Tracks. Skälet att jag inte tror på den är för att den inte är tillräckligt party, utan bara en bra låt - iPod-värd men inte användbar till mycket mer. Kära läsare, det osäkra kortet Från och med Du - Oskar Linnros.


Lady Gaga är härnäst på listan, och är med bara just för att det är hon. Jag ska vara ärlig, jag trodde att hon skulle falla snabbt från musikhimmelen. Men med Madonna-attityd kan man inte misslyckas. Jag har själv ganska svårt för den här låten, men den den spelas ju på radio så va fnark, den får väl vara med. Lady Gaga - Alejandro


Den här låten gillas dock skarpt. Den kanske inte kommer att slå nationellt i den här versionen men lokalt, över vår ön Gotland, så kan den fungera i både bondiga likaväl de snobbigaste sammanhangen. Den kanske inte kommer att diggas på samma sätt men trots det, spelas. Stöd för mina teorier - jag har av en osäker källa hört att den spelats på P3. Häromdan - Signes Ahlstens kusiner.


Nationellt så tror jag starkt på originalversionen. Alors On Danse - Stomae


Nästa och sista låt hörde jag för första gången igår, av min kusin, nyss hemkommen från Italien. Hon sa att den var stor där och trodde att den skulle slå här med. Jag vet inte, den är ganska cool, kanske till slutet av sommaren, på klubben.
Yolanda Be Cool - We No Speak Americano.



Sju låtar, jag hoppas inerligt att jag får rätt på någon.


Peace!

Kommentarer
Postat av: simon

haha du är så efter, alla låtar har spelats minst en månad längre.. :) Jag sätter mina pengar på Hey soul sister / keep on walking

2010-06-23 @ 20:09:42
Postat av: Bloggaren himself

Jaja, som sagt så har jag inte haft tid att lyssna in mig i år. Och jag vet att mina chansningar är lite sena. Btw så tror jag inte på keep on walking, men dock starkt på hey soul sister

2010-06-24 @ 13:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0