Lost igen... igen... igen... igen... igen och aldrig mer

Så.

Nu är jag alltså färdig med skiten.

För ungefär ett år sedan bestämde jag mig för att göra ett försök att ta mig igenom denna serie, då jag som så många andra i min ålder gav upp då TV4 senarelade den till efter 10.

Alltså. 6 Säsonger, 121 avsnitt och 87 timmar. Med genomgång och prov har vi nästan skrapat ihop en 100p kurs. 100p Lost. Med den enda skillnaden att jag inte kommer att ha någon jävla nytta för det här i framtiden.

Värt det?

Ja.

Att likt en maratonlöpare träna inför ett lopp, har jag i timme efter timme jobbat mig fram till slutet. Och trots att Lost var känt för att skapa mysterium, som omöjligt kunde få svar, tyckte jag att de gjorde ett förvånansvärt bra jobb.

However så har jag en del obesvarade frågor. Om du inte sett hela Lost så är detta som följer helt ointressant.
  • Vem byggde alla tempel, statyer och gångar? Det har ju en Egyptisk stil, var det egypter? "Ljuset" - som höll kvar godheten i världen - hölls ju kvar av en propp. Med tanke på att "proppen" samt "propprummet" även den hade egyptisk stil, borde det ju inte funnits någon godhet innan egypterna.
  • Om ljuset var "godheten" varför kunde det då helt plötsligt transportera folk och ändra tiden? Var det inte det elektromagnetismen i ön som gjorde det?
  • Okej, vad ville egentligen Widmore? God eller ond?
  • Knappen? Varför just detta system och siffror? Vore det egentligen inte lättare om de bara hade en knapp "håll kvar elektromagnitismen"-knappen? Och om de nu var tvungna att ha folk där hela tiden, vore de då inte lättare om de bara lät "Luckan" implodera?
Så internet. Jag har nu kastat ut de här frågorna, du är varsågod att svara.

De korta meningarna och nedslagen var för effekt.


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0