No Meat Week, dag 1

Första dagen som vegetarian. Shit vad jobbigt! Jag saknar känslan av att ha något dött mellan tänderna. Den psykologiska smärtan av att veta att jag inte får äta kött är hemsk. så jag har mest gått runt och klagat hela dagen.

Jag har lärt mig att i ost så finns det ett enzym som heter löpe och utvinns ur kalv(inte ko, kalv)magar! En kalvmagen räcker till 300-350 kg ost, så varje gång en vegetarian äter ost så får den lite djur i sig, vilket gjorde min dag lite bättre. Men jag har fått andra vegetarianers tillåtelseatt äta det, så jädrar vad mycket ost jag ätit.

Nu är jag trött, jag har proteinbrist. Typ. Imorgon får jag väl skriva något underhållande om bin Ladins död.


Peace!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0