Valvaka

Nu är valet i full gång och alla som är något är på valvaka någonstans. Detta får mig att börja undra, vem styr då landet?

Jag vill jämföra det hela med julaftons-snutten Musse, Långben och Kalle på husvagnssemester:

Alla är på valvakan. Mingeldrinkarna har blivit många och Reinfeldt känner sig allmänt nöjd, då plötsligt någon brister ut:
- Vem styr landet.
Reinfeldt svarar:
- Höhö, det är ju jag som gör.
Det nöjda leendet mattas bort då han inser att han inte alls styr landet. Ingen annan heller för den delen.

Snabbt skyndar Reinfeldt nu mot sin nyinköpta, nytvättade, nyvaxade Lexus, med riktning mot riksdagshuset.
   Under tiden hinner vi bli både rikast och fattigast. Vi hinner gå i krig med samtliga östeuropeiska stater, samt sluta fred.  Vi hittar oljekällor, större än Skara-Berts minsta semla, för att senare glömma bort dom. Vi erkänner Finland som en egen stat. Vi ger bort Gotland till Dansken. Vi byter huvudreligion till häxtro. Det införs dödsstraff på alla tänkbara brott. Vi inför vänstertrafik och fri hastighet. Vi byter ut den svenska fanan mot ett par enorma kalsonger, och införskaffar tredagarshelg.
   Sedan så kommer muf, jagar bort alla Sverigedemokrater som börjat att samlas, fixar med papper och återställer Sverige precis innan Freddes Nyinköpta, nytvättade, nyvaxade Lexus rullat in.
- Hörni, det här klarade ju jag lugnt. Säger Reinfeldt.

Och bak i husvagnen sitter Musse och Kalle, mitt i röran.


Peace!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Ost!

2010-09-20 @ 23:53:09
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0