Fördomarna haglar

När vi ändå är inne på ämnet, tänkte jag visa hur hög intelligensnivån för homofober är, genom att publicera ett samtal från midsommar. Jag vill poängtera att citaten inte är exakta.

En tjej till mig: "Gå dit och krama min pojkvän. Det kommer han att tycka om"
Jag ser på killen som hon har pekat ut. Han har tuppkam, volvo t-shirt och ser inte alls speciellt kramsugen ut.
Jag: "Säker på det? Tänk om han är homofob"
Hon: "Naaaaj, han hatar homofober"
Jag blir glad av att ha haft fel fördomar, men känner mig ändå inte helt säker.
Jag går fram och frågar honom: "Är du homofob?"
Han: "Naaaj, jag hatar homofober"
Jag känner mig fortfarande inte övertygad: "Alltså, du hatar folk som hatar bögar?"
Han: "Nej, jag hatar bögar"

There it is!



Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0