"Ge bort dig själv i julklapp"

Ännu en artikel har gjorts gällande julstressen. Denna gång i form av en krönika i Gotlands Tidning. Den unga krönikören tar, på ett väldigt ooriginellt sätt, upp hur man istället bör njuta av att umgås med nära och kära, för att köpa en massa julklappar och laga en massa mat. HYCKLERI säger jag! Det krävs inte mycket tid för att räkna ut att hon högst troligt lika jiddrigt kommer att köpa julklappar för tusentals kronor, och äta julmat till dess att hon inte vill ha mer, plus lite till. Och hon kommer att tycka att det är en bra och njutbar jul, och det är inget fel på det!

På julen så ska det vara jobbigt. Man ska ha panik över att man inte hinner köpa julklappar, man ska bränna sönder en kastrull varje år, för att få fram någon hård knäck som ska förstöra farfars plomberingar och man ska bli osams över hur ljusslingan ska gå i granen. Och att tro att man på något sätt tro att man ska kunna ändra detta faktum genom en krönika i mitten på Gotlands Tidningar, känns för mig som hybris ända bort till Mariannelund.


Peace!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej

2010-11-28 @ 23:20:19
URL: http://mstenstrom.blogg.se/
Postat av: Gustav

Älska kommentaren över min! Jag skrattade mer åt den än åt inlägget..

2010-11-29 @ 19:44:51
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/
Postat av: Karl

Har jag sagt att jag hatar dig?

2010-12-07 @ 09:37:57
Postat av: Gustav

Älskar fortfarande den översta kommentaren, skrattar fortfarande mest åt den..

2011-01-09 @ 17:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0