The Departed

Igår såg jag den amerikanska Thriller/dramat The Departed. En film som jag har velat se sen den började visas 2006. Filmen sög totalt, den höll på i 3h och 10min (med reklam) men jag satt kvar, för att jag trodde att den skulle bli bättre och för att den hade en cool theme song - som förövrigt bara gick typ två gånger i hela filmen.
   Det som sög med filmen var att den var sjukt förvirrande. Detta blev inte bättre för att man har tagit dom tre amerikanska skådespelare som finns och satt dom i samma film.

Leonardo DiCaprio som var dubbel agent fast åt dom goda snubbarna, men mest hängde med de onda killarna. Som är sjukt lik (speciellt i den filmen)...

...Matt Damon, eller "Matt Daamon" (i efterbliven röst) som han heter i Team America. Som hade precis samma jobb som Leonado DiCaprio fast tvärt om. Vilket inte blev bättre när...

...Mark Wahlberg kom in i bilden (Sjukt lik Matt Damon, om ni inte märkte det). Som spelade en "bad-boy" polis som hängde med både DiCaprio och Damon.

Självklart så måste jag även lägga in theme låten.


Peace!

Kommentarer
Postat av: Simon

Din filmsmak är helt uppåt väggarna, bra film, om än lång

2010-01-05 @ 00:55:35
Postat av: Bloggaren himself

Den var inte vad jag trodde att den skulle vara helt enkelt

2010-01-07 @ 14:09:39
Postat av: Gustav

Om man tycker att District 9 e bra så har man ingen rätt att klaga på andras filmsmak, tyvärr Simon :P

2010-01-10 @ 13:31:26
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0