Mitt parti

Jag har hört era röster, skrik, mordhot och ja, nu är det dags - jag ska starta ett parti.

Namnet jobbar jag fortfarande på, de framtida ministerposterna kommer då och då och ideologierna är lite suddiga men jag kan lova att vi inom en snar framtid ska spränga den ryska gasledningen utanför Slites kust.
   Det jag däremot vet är att jag ska använda mig av lite av varje från de lyckade härskarteknikerna, skylla på en viss folkgrupp (Ryssarna), och skapa en vi-mot-dom-känsla som snabbt ska spridas tack vare vår övertagande talare (Ingvar Oldsberg).
   För att känna att det fortfarande finns en likvärdighet, ska man istället för att använda statusnamnen tilltala varandra - inte med "Kamrat", utan det mer moderna "Bror" och "Syster"

Följande ministerposter är bestämda:

Vice Stadsminister - Anton Mattsson. "
Vaa?! Inte stadminister?" Nejdå, det kommer att vara som i Ryssland, den aktuella ledaren styrs inofficiellt av en annan (jag). Alla vet det, men det är tillräckligt för att klara sig undan när hela systemet faller (ja, "när").
Plus att det är lite Alex Moran-stil över det hela. Jag har fortfarande mycket status, men jag behöver egentligen inte göra så mycket.

Muskelminister - Magnus Samuelsson
. Ingen förklaring krävs.

Kulturminister - Jonas Gardell
. Brorsan har ordet "kultur" tatuerat i pannan.

Alla ni kändisar som någon gång kanske googel:ar ert namn och råkar komma in här, kan då konfirmera, eller, om nu så är fallet, dementera dessa framtida jobberbjudanden.


Peace!

Kommentarer
Postat av: Magnus Samuelsson

Självklart vill jag vara med i din regering anton!

2010-08-23 @ 10:10:28
URL: http://jagkanlyfta100kgmedmindase.blogg.se/
Postat av: Jonas Gardell

Nja, hade nog hellre blivit sexighetsminister. Och om du undrar varför jag har samma IP-nummer som Magnus Samuelsson så är det för att han satt och googlade sig själv på den här datorn på det här internetcaféet som jag är på...

Postat av: Anton Matsson

Låter som ett jävla skitparti så jag tänker fanimej inte va med!!

Postat av: Bloggaren himself

Det är pinsamt att du efter alla dessa år fortfarande inte kan stava mitt namn

2010-08-23 @ 12:59:21
Postat av: Anton Mattsson

Som om nån bryr sig egentligen? Min mamma döpte mig säkert bara med två t:n och s:s för att hon visste att jag skulle bli en besserwisser..

Postat av: Maud Olofsson

Anton! Anton! Anton!



Du vet ju vad jag har sagt, du kan inte starta något parti, du har för liten snorre! För att få vara med i riksdagen behöver du minst en 24-centimeters som Lars Lejonborg!



Men tack för 16-sekunders-ligget i natt i alla fall!

2010-08-23 @ 17:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0