Victvätten - säkerheten byggnadiferad

Jag har nu avslutat min karriär inom tvättningsbranschen. Två svettiga dagar på Victvätten i Visby. Och det har fått mig att fundera på säkerheten.

Statistiken säger ju att det är störst chans att skada sig på jobbet första dagen jobbet efter semestern och sista dagen innan semestern. Det här betyder att om man jobbar 4 dagar så måste chansen att skada sig dag 1 vara minst 26%, dag 2 24%, dag 3 24% och tillslut dag 4 26%. Helt enkelt en större procent första och sista dagen än dom andra.

Själv så jobbade jag bara två dagar, vilket betyder att om chansen är 51% (mer än de övriga dagarna) första dagen så måste dag två minst vara 52% (mer än de övriga dagarna). Och då måste den första dagen vara 53%, och då den andra dagen 54%. Och så fortsätter det.

Alltså tillslut så måste chansen för att jag skulle ha skadat mig vara ∞%, båda dagarna! Nu skadade jag mig inte vilket gör Victvätten till ∞% säker.

Så för all del gott folk! Sitt inte hemma - åk till Victvätten, ta med er ungarna, låt dom hoppa i mangeln, rulla runt i tvättmaskinerna och flyga fram och tillbaka på rullbanden. Det är helt garanterat säkert.

En annan bra sak är ju att det går att använda som skyddsrum i t.ex. bombattacker. Inget kan skada!


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0