Gudrun Schymnan vaskar

Jag hatar det faktum att det fortfarande pratas om när Gudrun Schymnan brände etthundratusen svenska riksdaler. Under den tid som jag jobbade under politikerveckan hann jag se en hel del mycket mer intressanta aktioner.

Jag såg en man utklädd till superhjälte, med hammare och skära i vardera hand, skrikandes: "Är du kommunist? Det är bra! Alla är kommunister på ondskans dag".

Jag såg fyra män och kvinnor, fint uppklädda i kostymer, prydligt uppställda på rad i storleksordning, knäpptysta, med en resväska i famnen, i vilken det låg en flådd mink.

Jag såg ariska, medelålders män gå runt med en skyltar varpå det stod "Ägga en Sverigedemokrat"

Jag såg taniga miljövänner utklädda till radioaktiv strålning.

Men nej, ändå får Gudrun Schymnan mest uppmärksamhet för att göra någonting - som skedde flertalet gånger - i stadens restauranger och barer, bara två veckor efteråt.

Tråkigt att jag måste ge henne uppmärksamhet, för att visa att man inte ska visa henne uppmärksamhet.


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0