Årets inlägg

Okej, jag lär väl som vanligt bli den som säger det. Vad är det med alla himla "årets"?

Landskrona blev utsedd till årets bästa stadsnätverk 2008. Jaha. Varför har ni tagit reda på det? Är det så att när jag ska flytta tar en funderare liknande denna: "Nu måste jag googlea och ta reda på vart det var bäst stadsnätverk 2008. Landskrona, det får det bli!"

Eller är det information som staten vill ha?
"-Vart ska vi ha Jokkmokks nya sjukhusväxel någonstans?
- Jag vet! Vi gör en undersökning över vart i landet vi har bäst stadsnätverk"
   Sen satsar man miljoner på att hitta ett team med nördar som åker runt i landet och mäter och micrar pizza, för att komma fram till vilket ställe som har bäst stadsnätverk.
   Och nästa år så måste man ju göra samma sak igen! Och det är det våra skattepengar går till.

Stoppa alla "årets"-undersökningar! Rösta rosa - ett liv fritt från fläckar!


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0