Frågor och svar 1

I det här inlägget kommer jag att ställa frågorna vi alla undrat över och sen svara på dom. (Skälet att det står "1" är att jag hoppas på en uppföljare)

1. Varför går alltid personerna i filmer alltid upp i trapphus när dom blir jagade i byggnader?
s. Alla vet ju att det blir en riktigt cool scen när huvudpersonen (som det oftast är) lutar sig över kanten och inser "Ajdu, vem kunde ana att man kom högre upp om man gick upp för trappan", därav också det förvånade ansiktsuttrycket.

2. Varför kallar man det för "Big Bang"? det hörs ju ingenting i rymden.
s. När man säger Big Bang syftar man istället på hur det högst teoretiskt kan ha sett ut. Alltså den där vanliga explosionen som alla har sett och kan relatera till.

3. En engelsk politikers man har hyrt porrfilm för skattepengar och måste nu be offentligt om ursäkt.
 s. Fett pinsamt, typ tabbarnas tabbe. 
   Som ni märkte var den övre frågan inte en fråga men jag tyckte att det var så kul så att den var värd att nämna.

4. Varför säger man att det är oväder? Det borde ju betyda att det inte är något väder alls.
s. Detta kan tyckas vara väldigt konstigt men svaret är ganska logiskt. Man sätter "o" framför något om det inte finns (t.ex. ovant, ointressant osv.) men under det tidiga 1700-talet så började man använda "o:et" istället för "anti". Under armarna använde man operspirant och djuret på Afrikas slätter kallades olop. Nuförtiden lever bara ett fåtal o-ord kvar som oväder, ovänner osv.

Har ni några frågor som ni vill att jag skall svara på kan ni gärna maila dom till: http://www.sony-europe.com/mailbox 

Dagens citat: "Jag har tagit arton rena whiskey, det tror jag är ett rekord."
                                                                              Poeten Dylan Thomas sista ord innan han dog 

Peace!   

Kommentarer
Postat av: t

mest konstigt... ;P

2009-06-19 @ 01:34:59
Postat av: Bloggaren himself

Säg mig vad som inte är konstigt ;)

2009-06-21 @ 12:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0