Myrstackarna!

Det finns dom som har ett mindre lyckat lottat liv än dig. De föds och omhändretags direkt, blir matad med insekter och frön. När de blir gamla så jobbar de tills de dör. Alla vet förstås vilka jag pratar om, ja, myrorna.
   Jag var ute i solen hela söndagen och insåg hur hemskt det är att vara myra. Som redan nämnt föds de dömda till ett liv med ständigt arbete. Maten är inte super och huset är gjort av barr. Det enda man gör i sitt liv är att hämta mat och att bygga på en stack (vilket borde känns lagom onödigt när man inte kommer någonstans). Och det borde ju kännas extremt kul att bo med 300 000 andra killar och att bara ha en tjej (som förövrigt kallar sig för "drottning")
   Dom är ju som robotar! Jag tycker att vi, bara för myrornas bästa, skall utrota dom. Pappa har köpt något myrgift som man typ kan hälla direkt på stacken. Vi har en sjukt stor myrstack (ca. 2,5 m lång, 1 m bred och mer än 1 m hög) precis utanför vårat staket. Jag kanske kan besöka den i natt.

R.I.P. dom 6 maskarna som föll offer för 26/4 fiskningen.
Lycka till med svinskiten Mexiko!

Kan vara värt att se.

         


Dagens citat: "Det går 1000 000 myror på en människa... tänk om dom gör uppror"
                                                                                                                          Lowe Linna

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0